Oruçla ilgili Hacivat ve Karagöz Diyalogu

Hacivat-ve-Karagöz
ORUÇLA İLGİLİ HACİVAT VE KARAGÖZ DİYALOGU

Hacivat: Ah Kara gözümmm binbir gözlümm bi çıkta görüşelim

Karagöz :Ah hacivatım çıkamam oruç tutuyorum bozamam
(Hacivat eve girer ve karagözü görür)

Hacivat: karagözüm nooldu sana çok yorgun görünüyorsun.

Karagöz: yaa hacivatım şu an sana osmanlı yı anlatırdımda şu an oruçluyum

Hacivat: karagözüm osmanlı derken neyi kastettin

Karagöz: sana birazdan yapıştaracağım osmanlı tokadından bahsediyorum haci cavcav

Hacivat: karagözüm dur hele bir sakin ol bi madem ayağa kalkamıyorsun bizde 11 ayın sultanı ramazan ayından bashsedelim

Karagöz: hadi bahsedelim haci cavcav

Hacivat: mesela oruç çeşitleri nelerdir?

Karagöz: bilmem nelerdir?

Hacivat: oruç çeşitleri :ramazan orucu,muharrem orucu , nafile orucu, yemin orucu ,kefaret orucu ve kaza orucudur

Karagöz: yaa ben bunu bilmiyordum sağ olasın haci cavcav

Hacivat: evet karagözüm ramazan ayında oruç tutulur ve her oruçtan büyük miktarda sevap kazanılır.

Karagöz: o zaman haci cav cav oruç tutmaya devam

Hacivat: aynenn öyle karagözüm

Karagöz: peki haci cavcav biz bu oruca nasıl dayanacağız

Hacivat: karagözüm Allah herkese dayanma gücü vermiştir yani sen eğer allaha inanıp ibadet edersen rahatlıkla geçireceksin

Karagöz: yaa haci cav cav

Hacivat: evet karagözüm oruç tutmak hem sevap kazandırır hemde Allahın takdirini alırız

Karagöz: o zaman ben her gün oruç tutucam

Hacivat: yoo karagözüm bu sadece belirli günlerde tutulur eskiden müslümanlar hep beraber kandillerde ve önemli günlerde oruç tutarmışlar bir de ayrıca muharrem ayı oruç tutarmışlar ama yinede o günlerde hala oruç tutan var

Karagöz: yaa haci cavcav şimdi sen bana bunları anlattın ya dile benden ni dilersen

Hacivat: karagözüm senden tek isteğim allaha inanıp ibadet etmendir sende tek dileğim budur

Karagöz: işte haci cavcav senin bu yönünü seviyorum

ALLAH HERKESE ORUCUNU RAHATLIKLA GEÇİRMEYİ NASİP ETSİN. AMİN.

Karagöz ve Hacivat konuşmasını gönderen Emircan’a çok teşekkür ederiz.

2 thoughts on “Oruçla ilgili Hacivat ve Karagöz Diyalogu

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.